Case: Serwiz
Interview med Christian Lunner, CEO og partner i SERWIZ
Pr. 1. april 2021 forlod den danske afdeling af Sodexo det franske moderselskab via et management buyout, og SERWIZ blev en realitet. Dermed fik Danmark en ny og banebrydende aktør indenfor facility management.
Denne nye konstellation åbner unægtelig dørene for nye muligheder, og for at kunne indfri disse, har man valgt at slå sig ned i flerbrugerhuset CPH Business Park, med masser af plads og mulighed for at vokse.
“Vi har ambitioner om at blive førende indenfor food og facility-management i Danmark. For at nå det mål, bygger vi SERWIZ på to centrale grundsten: bæredygtighed og digitalisering,” forklarer CEO og partner i SERWIZ, Christian Lunner.
“De to faktorer hænger uløseligt sammen, for at vi kan tilbyde de fleksible og innovative løsninger, markedet efterspørger. Dette kræver også, at vi har nogle rammer for virksomheden, der både er kreative og fleksible”.
CPH Business Park er udgangspunktet for væksten i SERWIZ kontorbygning
“Vi skal i dag kunne andet og mere end at levere god mad og gøre grundigt rent. Vi skal være agile og transparente samtidig med, at vi skaber reelle forandringer for vores mange kunder rundt om i hele landet.”
At flytte ind i et fleksibelt flerbrugerhus som CPH Business Park, hvor SERWIZ, udover at være lejer, også leverer to af sine primære services kantinedrift og rengøring, giver en tæt, fleksibel og ikke mindst solid grobund for udvikling og tilpasning af SERWIZ’ tilbud,
”CPH Businesspark fungerer som showroom for os. Her ønsker vi at skabe et sted, hvor vi og de andre brugere altid kan invitere kunder på en frokost eller til et møde, der efterlader dem med en wow-oplevelse. Udover kantinedriften og mødeservices, står vi også for rengøring af kontorer og fællesfaciliteterne. Her samarbejder vi tæt med husets øvrige virksomheder i forhold til at teste nye digitale løsninger af, der kan sikre en endnu bedre oplevelse af de dele af kontorlivet, der helst ikke skal fylde noget i hverdagen; for alle andre end os, der arbejder med det professionelt. CPH Business Park er vores laboratorium, hvor vi ruller alle de gode ideer ud, som er med til at tage vores services til næste niveau. Det er herfra væksten skal udspringe”, forklarer SERWIZ’ direktør.
God kantineservice og grundig rengøring bliver løftet med teknologi
Og gode ideer har man hos SERWIZ. Blandt andet arbejder man med sensorteknologier og digitalisering af arbejdsgangene, så man kan sikre en datadreven udvikling, der kan være til gavn for både SERWIZ og erhvervskunderne.
Blandt andet har man i samarbejde med en dansk startup implementeret teknologi, så virksomhederne i CPH Business Parks medarbejdere via en app kan se, om der er kø i kantinen, eller om de kan komme hurtigt til lækkerierne. På sigt håber Christian Lunner at kunne få udviklingen endnu tættere på,
Christian Lunner
Om SERWIZ
SERWIZ er på samme tid en ny og gammel aktør i facility management-branchen. Med et management buyout i starten af 2021 blev de danske aktiviteter i Sodexo til den virksomhed, der nu er SERWIZ. Og med mere end 600 medarbejdere i hele landet, er man blandt de større spillere inden for facility management med et klart fokus på at skabe innovative og fleksible løsninger til det danske marked.
Læs mere på serwiz.dk