Case: Conaxess Trade
Kravet om fleksibilitet vandt over eget domicil
Vi er stadig flere, der begynder at komme tilbage på kontoret efter at have arbejdet hjemmefra. Men kan det “gamle kontor” rumme fremtidens krav til indretning og fleksibilitet, som kommer med genåbningen?
Nogle virksomheder har været tidligt ude, og har allerede gjort sig erfaringer med at omstille de fysiske rammer til at kunne håndtere et mere fleksibelt arbejdslivet.
Et eksempel er Conaxess Trade Denmark, der i sommeren 2019 flyttede ind i flerbrugerhuset CPH Business Park ved Avedøre Holme. Forud lå et detaljeret arbejde med at finde den perfekte placering for virksomheden. Her var Avedøre Holmes centrale beliggenhed altafgørende.
“Vi havde et klart ønske om at være centralt placeret,” forklarer Jacob Schilling, Managing Director og Group CFO i virksomheden, om processen, der gik forud for valget af CPH Business Park som ny ramme om virksomhedens aktiviteter, “Vi ønskede at placere os tæt på medarbejderne, men også på vores kunder. Og da vi er en international virksomhed, så ligger CPH Business Park med sine 15 minutter til lufthavnen og næsten lige så kort til Indre By helt ideelt for os.”
Fra egen kontorbygning til et moderne flerbrugerhus
Conaxess Trade Denmark kommer fra at have haft sin egen kontorbygning til at være en virksomhed blandt flere i flerbrugerhuset CPH Business Park. Og det har mange fordele for virksomheden, forklarer Jacob Schilling.
“Vi er i dag 130 medarbejdere, og derfor i en størrelse, hvor vi sagtens kan fylde en kontorbygning ud selv. Men det har nogle klare fordele at være sammen med andre virksomheder omkring de services, der ellers hurtigt kan blive en mindre brugt luksus, som man ikke kan forsvare at have stående ubrugt i hverdagen, når man står alene med udgiften,” forklarer han og henviser til mødefaciliteterne.
“Hos CPH Business Park har vi bl.a. adgang til mødelokaler, der kan rumme virksomhedens medarbejdere til store fællesmøder. Her behøver vi ikke gå på kompromis for at samle alle, når behovet opstår, uden at vi skal tænke på at det har indflydelse på vores kontorfaciliteter i hverdagen, hvor det er rummet omkring de enkelte medarbejdere, der vægter højest.”
Professionelt tilpassede løsninger
Conaxess Trade Denmark brugte indretningsservicen til den fysiske indretning af borde og egne mødelokaler, samt til at indrette farvevalg, der matcher virksomhedens visuelle identitet.
“Vi oplevede en professionel tilgang til os som kommende lejere i hele processen før vi flyttede ind. Også omkring indretningen af vores kommende lokaler. Her gjorde vi brug af den indretningsservice, som NIAM tilbyder, og det var rigtig godt at få ekspert til at passe vores krav ind med at skabe rammer, der afspejlede os som virksomhed, bl.a. i farvevalg og lignende.”
Conaxess Trade Denmark
Virksomheden Conaxess Trade Denmark beskæftiger 130 medarbejdere, der arbejder med at distribuere og markedsføre internationale brands i Danmark. Virksomheden er blandt Europas førende distributører af globale spiritus-, food-, konfektions- og nonJacob Schillingfood-brands, som bl.a. Bacardi, Heinz, Ferrero Rocher og Rodalon.
Læs mere om Conaxess Trade Denmark på conaxesstrade.com